România U21: Idei de furat pentru echipa secundă

Introducere

Meciurile naționalei U21 cu Ucraina și Irlanda de Nord mi-au atras atenția din câteva puncte de vedere.

Sunt interesat de ce se întâmplă în fotbalul românesc, iar meciurile naționalei sunt un soi de interes care depășește interesul față de evenimentele obișnuite din fotbalul nostru.

Faptul că naționala U21 a câștigat la scor de nereprezentare ambele partide nu surprinde multă lume pentru că așteptările create după Europeanul de astă vară erau foarte mari.

În fine, nu despre joc și selecție vreau să îți povestesc. Ci despre aspectele de marketing din spatele acestor două evenimente care mi-au atras atenția cu scopul de a extrage câteva idei de pus în practică dacă ești parte a unui departament de marketing într-un club de fotbal din Liga 1 sau Liga 2.

Federația, în legătură cu naționala U21, este în situația cluburile care au două echipe. Gen Universitatea Craiova (o echipă în Liga 1 și una în Liga 3), FC Voluntari (o echipă în Liga 1 și una în Liga 3), FC Botoșani (o echipă în Liga 1 și una în Liga 3), Rapid București (o echipă în Liga 2 și una în Liga 4) și așa mai departe. 

Naționala U21 – o echipă numai bună de marketat

Reprezentanții FRF au talent interesat când vine vorba de a exploata echipele naționale de fotbal. Dacă le urmărești activitatea pe social media vei observa aspecte interesante.

După prestația de la Euro din vară, FRF a reușit să construiască o emulație în jurul tinerilor jucători. Unii au fost promovați la naționala mare, alții au prins transferuri bunicele, alții au rămas la U21. 

Pe lângă ideea că naționala U21 reprezintă viitorul fotbalistic al României, tot cei de la Federație au legat-o cu Regula U21 pentru a conecta o decizie luată acum ceva timp. 

Smart?

În fine, ce vreau să scot în evidență este că tot constructul de marketing în jurul naționalei U21 are beneficii în multe aspecte ale vieții federației și pe care tu ca marketer într-un club le poți aplica în activitatea ta.

De exemplu, meciurile naționalei U21 au fost transmise de ProTV. Această mișcare este cea mai deșteaptă dintre toate. Are asta impact în termeni financiari?

Eu zic că are chiar foarte mult!

ProTV plătește pentru a transmite meciurile, sponsorii federației primesc promovare și plătesc pentru asta, toată țara este cu ochii la meci, biletele s-au vândut binișor (meciul de la Voluntari a fost sold-out), produsele de merchandising au mișcat ceva vânzare și așa mai departe.

Programele de meci au fost distribuite de voluntari și din care publicul larg a aflat informații despre ultimele noutăți ale federației. Din nou, o altă bilă albă în dreptul FRF.

Dacă erai în tribune simțeai atmosfera unui meci al naționalei mari.

Un ultim aspect interesant este legat mai mult de rolul meciului. Fotbalul este un fenomen social și asta înseamnă că oamenii trebuie să se exprime. Iar asta face bine societății și ar fi de notat și folosit așa cum trebuie pentru a exploata rolul clubului pentru care lucrez în comunitate din care face parte.

Ce poți fura în mod deștept din ce scriu?

În primul rând înțelegere.

Înțelegi că meciurile echipei secunde pot fi oportunități foarte bune de exploatat. Iar dacă nu sunt trebuie să le construiești.

Universitatea Craiova transmite meciurile echipei secunde pe Facebook și Youtube. Poți implementa și tu asta. Sau poți negocia cu o televiziune locală să transmită meciurile.

Poți vinde bilete la meciurile echipei secunde. Nimic nu este gratis pe lumea asta, iar jucătorii transpiră pentru a crea conținut pentru oricine îi privește. 

Dacă vin oameni la meci sau îl privesc pe Facebook și Youtube, automat echipa trebuie să aibă un sponsor. 

Produsele de merchandising așteaptă să fie vândute. Pune-le în fața celor care vin la meciurile echipei secunde. 

Invită partenerii să vadă meciurile echipei secunde. Sau invită oamenii importanți din comunitate. Poate au niște bani de dat.

Și nu în ultimul rând, jucătorii echipei secunde au nevoie să fie cunoscuți. Pregătește-i pentru momentul în care vor ajunge la echipa mare. Organizează interviuri.

Ce se va întâmpla când vei fura ideile de mai sus?

Vei avea mai mult de muncă. :))

Iar munca are puteri magice. Îți dezvoltă abilitățile, îți crește cunoașterea și oamenii vor avea încredere în tine.

Clubul va arăta bine în comunitate, va atrage sponsori, va avea mai mulți bani și așa mai departe.

Există șanse să obții o mărire de salariu în această situație. Iar dacă nu, vei fi destul de pregătit să mergi la alt club care va aprecia cunoștințele și abilitățile tale.

În final, după cum vezi cam toată lumea are numai de câștigat.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*


Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.