Programul meciurilor din Liga 1 I Analiza părților implicate

Pe scurt

Îți propun să analizăm subiectul programării zilelor și orelor meciurilor din Liga 1. Vom discuta despre așteptările fiecărei părți infuențate de programarea meciurilor, apoi vom vedea programul meciurilor din Top 5 ligi ale Europei, programul primelor ligi ale vecinilor noștri, bulgari, sârbi și ucrainieni completând cu două cazuri extreme de program din Europa. Vom detalia sumele de bani plătite de televiziuni de-a lungul timpului pentru transmiterea meciurilor din Liga 1și sumele încasate de cluburi. La finalul articolului vei găsi propunerea programului de desfășurare a meciurilor din Liga 1 prin care se pot crește atât numărul de suporteri pe stadioane cât și numărul de telespectatori.

Introducere

Meciul este produsul central al industriei fotbalului. Prin intermediul meciului cluburile oferă valoare părților implicate: de la jucători la fani, de la impresari la sponsori, de la canalele TV la organizatorii competiției și așa mai departe.

Meciurile de fotbal sunt evenimente importante pentru comunitățile din care fac parte cluburile. Importanța meciurilor echipei de fotbal pentru o comunitate, fie că este vorba despre un sat, comună, cartier, oraș are la bază sentimentul de reprezentare a comunității de către club.

Părțile interesate de meciul de fotbal sunt: cluburile de fotbal, organizatorul competiției, arbitrii, jucătorii, suporterii, familiile jucătorilor, autoritățile locale, canalele TV și așa mai departe.

Stabilirea zilei și orei de organizare a meciului de fotbal influențează toate părțile interesate. În mod ideal, stabilirea date și orei este un proces în care toate părțile își aduc contribuția, iar rezultatul oferă valoare tuturor stakeholderilor.

În realitate, fiecare parte angrenată în jurul meciului încearcă să câștige teren și care are consecințe în beneficiile celorlalte părți implicate.

Așteptările stakeholderilor privind meciul de fotbal

Cluburile de fotbal doresc să câștige meciul, organizarea să fie conform regulamentului, să fie cât mai mulți suporteri pe stadion, sponsorii să primească ce este stipulat în contract, venituri ridicate din vânzarea biletelor și merchandising și așa mai departe.

Liga Profesionistă de Fotbal dorește ca meciul să se desfășoare conform regulamentului, clubul să umple stadionul, transmiterea meciului să fie în standardele stabilite, să nu existe probleme de arbitraj și așa mai departe.

Televiziunea care transmite meciul dorește un nivel de disputare ridicat al meciului, un număr mare de oameni care privesc meciul în fața televizorului, companii care doresc reclamă la TV și așa mai departe.

Suporterul dorește un nivel ridicat al meciului, echipa favorită să câștige, bilet cât mai ieftin, date și ore accesibile programului său, distanțe mici de parcurs de acasă până la stadion, condiții de accesibilitate (mijloc de transport în comun sau parcare pentru mașina proprie ), condiții foarte bune pe stadion, securitate pe stadion și în afara lui și așa mai departe.

Suporterul în centrul jocului

Cluburile de fotbal, Liga Profesionistă de Fotbal, Televiziunile care transmit meciurile și suporterii sunt în relație unul cu celălalt, dar natura relației este diferită.

LPF este reprezentatul cluburilor pentru a organiza competiția. Televiziunile sunt clientul care plătește pentru a transmite meciurile organizate de către LPF. Suporterii susțin cluburile prin plata biletelor și televiziunile prin plata abonamentelor. Cluburile, LPF și televiziunile au în centrul activităților suporterul de fotbal. Fără suporteri care vin pe stadion și se uită la TV la meciuri, nu există fotbal.

Deci, un număr mai mare de suporteri pe stadion și în fața TV-ului înseamnă mai mulți bani pentru cluburi și mai mulți bani pentru televiziuni. Această creștere de venituri înseamnă jucători mai calitativi și în mod normal performanțe ridicate pentru cluburi.

În concluzie, cluburile, LPF și televiziunile sunt direct interesate de prezența unui număr cât mai mare de suporteri pe stadion și în fața TV-ului.

Numărul de suporteri pe stadion și audiențele TV

Pentru a înțelege contextul în care se află cluburile, LPF, televiziunile și suporterii este necesar să analizăm doi indicatori: prezența pe stadion și audiențele TV. Acești indicatori arată în linii mari performanța cluburilor, televiziunilor și LPF.

Număr de spectatori din Liga 1 în sezonul 2018-2019

 

Audiențe TV Liga 1

 

Mergând mai departe, DigiSport 1, unul din posturile TV care transmite Liga 1 este a patra televiziune din prime-time, în luna august a acestui an, cu o medie de aproape 40.000 de telespectatori.

Televiziunile care au transmis meciurile din Liga 1 în ultimii 18 ani

Cluburile împart cele 167 de milioane în funcție de locul obținut în clasament. Astfel, cele 33,4 milioane de euro anual se împart în felul următor.

Analiza programul meciurilor din Liga 1

Caracteristicile programului analizate sunt: data de început a campionatului, începutul și finalul pauzei de iarnă, finalul campionatului, zilele și orele de disputare ale meciurilor.

 

Liga 1 se termină la începutul lunii iunie. Pauza între sezoane este de 48 de zile. În timpul celor 48 de zile se pregătește noul sezon. Cluburile încep pregătirea pentru noul sezon și merg în cantonamente, oficializează transferuri și lucrează la strategia de atragere de suporteri.

În același timp, televiziunile se pregătesc de noul sezon prin promovare, transmiterea amicalelor și analiza noilor transferuri.

Cluburile își doresc în această pauză următoarele: mai mult timp pentru pregătire.

Televiziunile își doresc ca această pauză să fie cât mai scurtă.

Suporterii își doresc să revadă cât mai repede echipa lor jucând, transferuri răsunătoare, anunțarea programului, prețul biletelor, prețul abonamentelor și așa mai departe.

Interesantă este ora la care se dispută meciurile. În timpul verii, sunt 2 ore la care meciurile au loc: 17:00 și 20:00. Ora 17:00 vara, este o oră în care temperatura este destul de ridicată. Ora 20:00 în schimb vine la pachet cu o un alt detaliu subtil creator de disconfort: finalul meciului la ora 22:00. Dacă locuiești în provincie, mijloacele de transport sunt din ce în ce mai rare, iar trezitul luni dimineață poate fi o problemă.

După jumătatea lunii octombrie, temperatura scade și meciurile la ora 19:30 devin un disconfort mai mare decât plăcerea de a vedea meciul.

Analiza programelor din Top 5 ligi ale Europei

 

Caracteristicile programului ligile vecine

 

Cazuri extreme

Rusia – frig

 

Grecia – cald

 

Dorințe în contradictoriu

Ultimele acțiuni ale Ligii Profesioniste de Fotbal prin reprezentanții Justin Ștefan și Robert Pongracz  arată o preocupare către a schimba data și ora meciurilor așa încât numărul suporterilor pe stadion să crească. Faptul că televiziunile decid datele și orele la care meciurile au loc reprezintă o greșeală strategică din care pierd suporterii.

Meciurile cu începe la ora 20:30 pun în dificultate suporterii care trebuie să ajungă acasă și nu au mijloc de transport în comun, creează disconfort termic după jumătatea lui octombrie și mai mult de atât, copiilor le este aproape imposibil să vină singuri la meciuri.

Televiziunile care transmit meciurile din Liga 1 sunt: Digisport, Telekom Sport și Look TV.

Telekom Sport transmite pe lângă campionatul nostru, La Liga, Serie A, Cupa Franţei (exclusiv), Premier League, Bundesliga, Cupa Germaniei (exclusiv) și Cupa Angliei.

Digisport transmite La Liga, Serie A, Bundesliga, Jupiler League (Belgia), Cupa Ligii Franţei (exclusiv) și Cupa Ligii Angliei.

Orice schimbare a zilelor și orelor de disputare a meciurilor din Liga 1 se va intercala cu orele de disputare a meciurilor din campionatele străine pe care le transmit cele două televiziuni. Având în vedere că Digisport și Telekom nu pot schimba orele de disputare a meciurilor din campionatele străine, singurele meciuri care pot schimbate sunt cele din Liga 1.

Concluzii

LPF, cluburile și televiziunile sunt nevoite să decidă data de început, pauza competițională, data de final, zilele și orele de disputare a partidelor în funcție de nevoile și dorințele suporterilor. În cazul în care acest lucru nu se întâmplă, suporterii vor veni în număr cât mai mic la stadion. Mai mult de atât, numărul de suporteri de pe stadion influențează și numărul telespectatorilor, iar businessul televiziunilor are de suferit.

Programul meciurilor din Liga 1 cu suporterii în centrul lor este stabilit luând în considerare următorii indicatori:

  • perioada de vacanță
  • distanța din centru până la stadion 
  • distanța de la gară până la stadion
  • venitul
  • programul la muncă
  • mijloace de transport în comun
  • standardele stadioanelor
  • locuri de parcare
  • alte evenimente din comunitate
  • temperatura
  • programul altor campionate pe care suporterii le urmăresc

Având în vedere indicatorii de mai sus, autorul crede că cel mai indicat program pentru desfășurarea meciurilor din Liga 1 este următorul:


 

Bibliografie

https://www.paginademedia.ro/2017/07/audiente-steaua-face-rating-oriunde-digisport-locul-doi-dupa-pro-tv-cu-steaua—craiova-loc-bun-si-pentru-dolce

https://www.forbes.ro/rcs-rds-terminat-trimestrul-al-treilea-cu-3234-milioane-de-abonati-la-televiziunea-prin-cablu-129520

https://www.forbes.ro/audientele-tv-din-liga-1-luate-la-bani-marunti-61557

https://www.worldfootball.net/attendance/rou-liga-1-2018-2019/1/

https://ro.soccerway.com/national/romania/liga-i/20162017/relegation-round/r36874/

https://www.transfermarkt.com

https://www.paginademedia.ro/2018/09/audiente-prime-time-august-2018

https://www.gsp.ro/fotbal/liga-1/exclusiv-liga-1-e-aproape-sa-dea-lovitura-200-de-milioane-de-euro-drepturi-tv-pana-in-2024-gsp-are-informatii-din-culisele-negocierilor-542398.html

https://www.fanatik.ro/cu-banii-pe-masa-milioanele-incasate-de-cfr-fcsb-craiova-din-drepturile-tv-din-liga1-18364333

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*


Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.