6 instrumente de ajutor pentru un club de fotbal

6 instrumente de ajutor pentru un club de fotbal

Fiecare din noi avem în casă sau în mașină anumite instrumente care ne ajută să ne facem viața mai simplă și mai ușoară.

Avem o lopată, o mătură, o șurubelniță, un briceag, orice numai să ne ajute când avem nevoie.

Aceste obiecte sunt mai importante sau mai puțin importante în funcție de locul unde ne a aflăm.

Dacă îți trăiești viața la sat ai nevoie de mai multe unelte și mai solide, în timp ce dacă îți trăiești viața într-un oraș  cosmopolit, lucrurile sunt un pic mai simple.

Fix asta se întâmplă și în fotbal.

Sunt cluburi care fac parte din comunități mai mari și altele din comunități mai mici.

Dacă este iarnă și ești în insolvență ai nevoie de anumite instrumente, dacă ești în primăvara și te bați pentru Play-off ai nevoie de alte instrumente, iar dacă e vară și joci în Europa atunci instrumentele tale se schimbă.

Indiferent de situație, instrumentele trebuie să existe în cadrul clubului și folosirea lor ține sau nu de înțelepciunea celor care conduc cluburile.

Instrumentele pe care le ai la îndemână devin mai importante decât credeai și rolul lor este să îți aducă liniștea dinainte problemei apărute.

Situația cluburilor din fotbalul românesc nu este una fără probleme. Iar când avem probleme este indicat să avem la îndemână instrumente pe care să le folosim pentru a ieși din impas.

Dacă ești angajatul unui club de fotbal sau știi pe cineva care lucrează într-un club de fotbal oferă-i acest articol în semn de ajutor. E ca și cum i-ai oferi o lopată când zăpadă e de-un metru.

Cele 6 instrumente pe care un club de fotbal le poate utiliza în orice moment sunt:

1. Publicațiile

Singura organizație care mai încearcă să bage o fisă în această direcție este Liga Profesionistă de Fotbal. Trimite o revista de 5-6 pagini fiecărui club pentru a-o oferi suporterilor.

Orice club de fotbal care știe că are o masă de oameni ce-i urmăresc activitatea, care vin la meciuri sau care știe că prin ce face dorește să atragă parteneri, atunci publicațiile sunt un instrument al naibii de puternic.

De exemplu, două tipuri de publicații al naibii de eficiente și de necesare: revista clubului și raportul anual.

Revista clubului

Este un o publicație ce prezintă informații despre club în interval de o săptămână. O săptămână este un timp rezonabil pentru ca revista să fie creată, printată și oferită celor care o vor citi.

De ce îmi place mie această publicație?

Pentru că oferă libertate clubului de a educa, informa și vinde clubul celor interesați.

În primul rând trebuie să fie gratuită, iar celor care au abonament să fie livrată direct unde dorește suporterul. În rest, toate locurile publice unde comunitatea se întâlnește există o revista.

Mai mult de atât, eu aș trimite această revistă celor mai puternice 100 de companii de comunitate și tuturor consilierilor locali.

Ce conține aceasta revistă a clubului?

Conține informații despre club: tot ce se întâmplă la nivel de echipă mare, juniori, proiecte, activități ale clubului, detalii despre parteneri, etc.

Această revistă a clubului devine o monedă socială pe care suporterii o folosesc. Habar nu ai cât de influentă poate fi o asemenea revistă.

Raportul anual

Îmi aduc aminte că prima mișcare pe care am făcut-o ca membru în bordul executiv AIESEC a fost să realizez raportul de evaluare a anului trecut și să-l trimit tuturor partenerilor.

Efectul a fost unul fantastic!

Deși nu mai comunicasem cu mulți parteneri aceștia au răspuns foarte pozitiv când au primit raportul.

Mai mult de atât, am folosit raportul pentru a intra în relație cu companii foste partenere și să creez noi parteneri.

Nici un club de fotbal nu are pe site acest tip de publicație.

Este unul din cele mai puternice instrumente de consolidare a încrederii față de partenerii clubului pentru că arată transparență și profesionalism.

Raportul anual cuprinde detalii despre viziune, obiective setate și atinse, proiecte realizate și cel mai important, detalii financiare.

Dacă nu ai detaliile financiare trecute în raport nu meriți nici un ban de la nici un partener, indiferent de forma sa.

2. Evenimentele

Cele mai frecvente evenimente pe care un club de fotbal le organizează sunt meciurile de fotbal.

În jurul meciurilor de fotbal, cluburile trebuie să construiască evenimente care să rămână în amintirea comunității timp de două săptămâni.

Meciurile de fotbal nu sunt doar evenimente sportive, ci sunt evenimente sociale, iar importanța lor este una uriașă pentru comunitate.

Dacă meciul ține 90 de minute, evenimentul trebuie să țină jumate de zi.

Evenimentul are 3 părți:

1. Înainte de meci

Toată lumea se relaxează la barurile de lângă club, beau o bere, citește revista, discută despre primul 11, povestesc oamenii despre viata lor din timpul săptămânii, etc.

2. În timpul meciului.

Legăturile sociale formate înainte de meci, acum, se observă în suportul arătat jucătorilor.

3. După meci

Se discută din nou la barurile de pe lângă stadion, dar acum despre meciul în sine.

Din observațiile mele, atitudinea cluburilor față de relația cu suporterii înainte, în timpul și după meci este una atât de slabă încât se fac cozi imense înainte de meci, iar după meci se întâmplă să nu ai cum să ieși din parcare cu mașina sau să nu prinzi primele două autobuze.

Fiecare club are contextul său. Nu toate cluburile au baruri prin preajma stadionului, dar cele care au pot fructifica acest lucru.

Cele care nu au baruri prin preajmă pot organiza ieșiri în anumite baruri în care vin și jucătorii.

Și astfel, un meci de fotbal a format un motiv ca prietenii și susținătorii echipei să-și consolideze relațiile.

Dar pe lângă evenimentul-meci mai există și alte tipuri de evenimente: final de an, ziua clubului, aniversari ale clubului, partners event, strângere de fonduri, susținerea cauze sociale, etc.

3. Noutățile

Acest instrument este folosit cel des de către cluburi pentru că în mare parte cunoștințele oamenilor din cluburi de rezumă la a scrie pe Facebook și pe site.

Este vital ca știrile să fie pozitive și cu mult video, asta mai ales dacă-s pe Facebook.

Produsul urmărit este echipa și nu altcineva. Iar acest proces de comunicare concentrat pe echipă duce la crearea de eroi în rândul jucătorilor.

Pe Facebook este esențial să existe cel puțin două postări pe zi, una dimineața și una la prânz. Toate începuturile de antrenament se filmează live de pe pagină.

4. Comunitatea

Clubul de fotbal nu există singur într-o comunitate. Atunci când nu trăiești singur într-un loc ar fi foarte bine să-i ajuți cat de mult poți pe cei din locul respectiv.

Dacă îi ajuți sigur vei primi ceva înapoi. Nu te aștepta să primești premiul Nobel pentru implicare civică, dar sigur faci o mișcare deșteaptă.

Jucătorii de fotbal sunt în esență oameni care nu prea au contact cu realitatea. Este normal, ei nu prea știu decât antrenamente, somn, școală și cam atât.

Pentru un club este important să aibă jucători maturi și ancorați în problemele și specificul comunității.

Activități de implicare în comunitate:

1. Profesorii ajutători de sport.

2. Voluntari într-un ONG.

3. Invitați la evenimente din comunitate.

În acest mod, clubul începe să fie perceput într-un mod pozitiv în comunitatea și comunitatea devine una cu clubul.

5. Identitatea

Un băiat care a trăit în Antichitate avea 3 întrebări al naibii de deștepte.

Cum mă văd eu?

Cum mă văd cei din jur?

Cum văd eu că mă văd cei din jur?

Întrebări al naibii de bune. Sunt atât de bune încât se aplică și după 2000 de ani, mai mult de atât pot fi aplicate și pentru organzatii, implicit cluburi de fotbal.

Clubul de fotbal are nevoie de răspunsuri la cele 3 întrebări.

Dacă faci ce am scris eu la punctul 4, a doua întrebare va avea un răspuns foarte pozitiv.

Fiecare club are anumite simboluri care-l disting de alte cluburi. Cum ar fi: logo, imnul, stadionul, culorile clubului, tricourile, etc.

Te-au gândit că și modul în care se îmbrăca angajații clubului afectează imaginea?

Oare cartea de vizită ale directorului general este un simbol care creează imaginea clubului?

Tot ce se identică ca fiind în legătură cu clubul îi afectează imaginea. Așa că, ochii pe tot ce se identifică ca reprezentat al clubului.

6. Lobby

Cel mai bun lobby pentru un club de fotbal îl fac suporterii. Fără suporteri este imposibil să faci lobby.

Acest instrument este în special pentru președinți și directori executivi. Conducerea unei organizații nu este știința rachetelor și are la bază câteva reguli și principii.

Una din atribuțiile celui care conduce clubul este să facă lobby așa încât cei care sunt decidenți să ia o decizie favorabilă.

Decidenții sunt: consiliile locale, primarii, managerii companiilor, casele de comerț, președintele FRF și LPF, liderii de galerii, etc.

Rolul președintelui este să reprezinte clubul în mediul extern așa încât să faciliteze mai ușor relațiile dintre club și stakeholderi.

Related posts

Leave a Comment